floranatolica

Figen Balamur Uğur, 2013

Viyana / Avusturya

Günlük tefrika: 1.gün , 2.gün , 3.gün , 4.gün , 5.gün , 6.gün , 7.gün
29 Haziran Cuma, son gün. Buruk bir şekilde uyandık. Hepimiz Viyana´ya çok alıştık, burası gezmesi, yaşaması zevkli, kolay ve çok keyifli bir şehir. Yıllardır hobimiz olan evde şarap yapımı sebebiyle, bağlara, şarap yapımına ve tadımlarına gittikçe artan bir ilgimiz var. Bu sebeple son günümüzü 19. bölgede Viyana´yı tepeden gören, üzüm bağları ve ormanlık bir bölge olan Grinsig, Cobenzl ve Kahlenberg´e ayırdık. Metro çalışmıyor ama normal belediye otobüsü ile ulaşım var. Otobüsün son durağı olan Kahlenberg de indik, tepeden Viyana´yı ve Tuna nehrini seyrettik. Avusturyalılar Osmanlılara karşı zafer kazanan herkese bir kilise yapmışlar. Tepede yine bu amaçla yapılmış bir kiliseyi gezdik. Amacımız Viyana´nın olmazsa olmazlarından Heurigeleri (Heurige şarap bağ bozum evleri) ve bağları gezmekti. Özellikle haziran ayı başında yeni mahsul şarap çıktığı vakit Polkalar ve Avusturya Halk Şarkıları eşliğinde ziyafetler, eğlenceler düzenlenirmiş Heurige´lerde. Kahlenberg´de Waldseilpark´a rastlayana kadar plan buydu. Bu muhteşem dağcılık parkı ile karşılaşınca evdeki hesap çarşıya uymadı. Bir diğer hobimiz olan dağcılık, çocuklardaki tırmanma ve macera tutkusu ile tüm günü parkta geçirdiğimiz gibi, uçak saatine eve zor yetiştik. Mavi, kırmızı ve siyah olmak üzere 3 farklı zorluk derecesine sahip ve farklı yüksekliklerde yer alan parkurların bulunduğu bir tırmanma, dağcılık ve macera kompleksi burası. Herkes kendi seçimini yapıp kendi ritminde çok güzel vakit geçirebiliyor. Oldukça yüksek ve heyecan verici noktalar olsa da son derece güvenli. Siyah parkurların ciddi anlamda zor olanları var, kendi seviyeni tam olarak belirlemeden girdiğin bir siyah parkurdan yarı yolda geri de dönemeyeceğin için zor anlar yaşayabilirsin. Bol adrenalinli bir günün sonunda kurt gibi acıkmış ekip yine aynı tesisin cafe kısmında yemeklere saldırdı. Güzel Viyana lezzetleri ile Viyana gezimizi noktalamış olduk. Gamze de doğumgünün de unutamayacağı bir macera yaşamış oldu. Tadı damağımızda kalan tatilin aşağıdaki son karesi ile Viyana ya veda ettik.